• Στη βάση της πυραμίδας έχουμε καθημερινή άφθονη κατανάλωση τροφών φυτικής προέλευσης όπως: δημητριακά, ψωμί, όσπρια, ζυμαρικά, πατάτες, φρούτα, λαχανικά. Αυτές οι τροφές είναι πλούσιες σε ενέργεια, σημαντικά μεταλλικά στοιχεία, βιταμίνες και φυτικές ίνες.
  • Το ελαιόλαδο είναι η βασική πηγή λίπους στη μεσογειακή διατροφή (πλούσια πηγή βιταμίνης Ε, πλούσιο σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, ελεύθερο από χοληστερόλη).
  • Από τρόφιμα ζωικής προέλευσης πρέπει να καταναλώνονται μικρές ποσότητες γάλακτος και γαλακτοκομικών προϊόντων (πηγές ασβεστίου).
  • Τα ψάρια και τα πουλερικά συνιστώνται να καταναλώνονται 2 με 4 φορές την εβδομάδα, ως κύρια πηγή πρωτεϊνών. Είναι τροφές πλούσιες σε βιταμίνες Β και σίδηρο. Ακόμα, τα λιπαρά ψάρια (σαρδέλες, σολομός, γαύρος, σκουμπρί) περιέχουν τα ωμέγα -3 λιπαρά οξέα που είναι ευεργετικά για την καρδιά.
  • Λίγες φορές την εβδομάδα πρέπει να καταναλώνονται αυγά και γλυκά.
  • Στην κορυφή της πυραμίδας βρίσκεται το κόκκινο κρέας. Συνιστάται η κατανάλωσή του λίγες φορές το μήνα, αν και είναι εξαιρετική πηγή σιδήρου και πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας, διότι περιέχει κορεσμένο λίπος.
  • Επίσης, όσον αφορά στους ενήλικες, το κόκκινο κρασί όταν καταναλώνεται με μέτρο (1-2 ποτηράκια την ημέρα), έχει αποδεδειγμένα ευεργετική δράση στο καρδιαγγειακό σύστημα.
  • Η ακριβής ποσότητα και ο ρυθμός κατανάλωσης τροφίμων εξαρτάται από το βάρος, το ύψος, το φύλο και την ηλικία του κάθε ατόμου.
  • Τέλος, συνιστάται και καθημερινή σωματική άσκηση.