Κάνοντας «δίαιτα» πάχυνα!!! Γιατί???

Συνήθως, υποθέτουμε ότι το χάσιμο βάρους είναι απλά και μόνο θέμα πειθαρχίας ενώ πρόκειται για μια αναστροφή των εξελικτικών γενετικών καταβολών που προκαλούν την εναπόθεση σωματικού λίπους: μ' άλλα λόγια, πάμε ενάντια στη φύση.

 

Δεν εννοώ βέβαια: "μη χάνετε βάρος ή μην βελτιώνετε το σώμα σας". Απλά σας λέω "σεβαστείτε το".

Κανονικά, νους και σώμα πρέπει να συνεργάζονται και η εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας να συμβαδίζει με την πραγματικότητα. Το αισθητικά ιδεώδες στις μέρες μας είναι ένα πολύ αδύνατο κορμί που προσπαθούμε με ανώριμο τρόπο να πετύχουμε. Πείτε ΟΧΙ

Πάρτε το παλιό, πολυχρησιμοποιημένο και τετριμμένο ρήμα "αδυνατίζω" και δώστε του μια νέα έννοια. Αναμορφώστε τον εαυτό σας για να λύσετε το πρόβλημα του βάρους σας. Ωριμάστε απέναντι στις τροφές σήμερα. Μην προγραμματίζετε αυτή την προσπάθεια για μετά τις γιορτές, μετά τους διαγωνισμούς, μετά τις διακοπές, μετά την επίλυση κάποιων προβλημάτων. Είναι αλλαγή ζωής. Βάλτε τελεία και παύλα και αρχίστε από την αρχή.


Γυμναστική? Που χρόνος για πολυτέλειες?

Για να αυξηθεί βέβαια το βάρος του σώματος δεν χρειάζεται μόνο η ενέργεια που προσλαμβάνουμε να είναι πολύ μεγάλη· μπορεί η ενέργεια που καταναλώνουμε να είναι πολύ μικρή.

Όλοι οι άνθρωποι είτε είναι υπέρβαροι, είτε πολύ αδύνατοι, είτε στο ιδανικό βάρος, χρειάζονται την άσκηση για να είναι υγιείς.

Φυσικά, για τους υπέρβαρους εκτός από την απώλεια βάρους που μπορούν να πετύχουν με την συστηματική αύξηση της κίνησης, υπάρχει ένας επιπλέον λόγος για να ασκούνται· η άσκηση δημιουργεί ευεξία και βοηθά αποτελεσματικά να αντιμετωπίζεται ένας από τους κυριότερους λόγους πολυφαγίας, η ανία.

Αν δεν είστε μέλος ενός γυμναστηρίου δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι ανήκετε στην αγύμναστη πλειοψηφία. Συστηματική άσκηση μπορεί να κάνετε παντού και πάντα εκτός από την ώρα του ύπνου. Το περπάτημα, το τρέξιμο, το ανεβοκατέβασμα της σκάλας, ο χορός είναι μορφές άσκησης. Στην άσκηση όπως και στη διατροφή ισχύει:

Κάνε ό,τι μπορείς… με ό,τι έχεις στη διάθεση σου… όπου κι αν βρίσκεσαι…

Όλες οι δραστηριότητες της ημέρας λειτουργούν προσθετικά.

Πρόχειρο φαγητό - Άφθονο φαγητό

Το σοφό σώμα μας ζητάει τροφή με την αίσθηση της πείνας και την αποκλείει με το αίσθημα του κορεσμού. Αυτή, όμως, η σοφία έχει φοβερό αντίπαλο την λαιμαργία όχι λόγω των επιλογών μας αλλά λόγω της δύναμης της συνήθειας. Τα σήματα που μας στέλνει ο οργανισμός μας μπερδεύονται και υποκύπτουμε, έχοντας ολέθριες συνέπειες : την παχυσαρκία, την υπέρταση, τον διαβήτη, τα καρδιακά νοσήματα.

Η ανάγκη, η επιθυμία και η παρόρμηση να φάμε κάτι σε κάποια στιγμή της ημέρας ή κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες είναι καρπός κακών συνηθειών που αποκτήθηκαν στο παρελθόν.

Δεδομένου ότι τα τρία μέτρια γεύματα την ημέρα είναι αρκετά για να διατηρήσουν έναν άνθρωπο σε καλή κατάσταση υγείας, η κατάργηση κάθε άλλης τροφής δε θα μας βλάψει σε τίποτα, οποιαδήποτε άλλη στιγμή της ημέρας (εκτός ίσως από 1-2 μερίδες φρούτου).

Παχυσαρκία

“Η παχυσαρκία είναι πάθηση που εκτός του ότι συντομεύει την ζωή καταστρέφει και την ποιότητα ζωής”.

Κάθε προσπάθεια ορισμού της παχυσαρκίας έχει ως κριτήριο τη σχέση με μια φυσιολογική τιμή σωματικού βάρους ή ποσότητας λιπώδους ιστού, η υπέρβαση του οποίου έχει συνέπειες τόσο σωματικές όσο και ψυχολογικές αλλά και κοινωνικές. Ουσιαστικά η παχυσαρκία αντιστοιχεί με την αύξηση του αποθηκευμένου λίπους.

Λόγω -όμως- της έλλειψης και της πολυπλοκότητας των μεθόδων μέτρησης του λιπώδους ιστού, μέχρι τώρα η παχυσαρκία ορίζεται ως η περίσσεια σωματικού βάρους.

Στην πρόκληση της 'νόσου' τόσο ο γενετικός παράγοντας όσο και το περιβάλλον παίζουν σημαντικό ρόλο. Ειδικότερα, ο γενετικός παράγοντας προσδιορίζει την παρουσία της, ενώ το περιβάλλον επιδρά στον βαθμό της Παχυσαρκίας.

Η παχυσαρκία είναι μια νόσος που η φαρμακευτική αγωγή της είναι μόνο υποβοηθητική και η συντηρητική θεραπεία της πολύ δύσκολη λόγω ανάγκης μεγάλης συμμετοχής του πάσχοντος ενώ για να αποφευχθεί η υποτροπή της νόσου (επανάκτηση του χαμένου βάρους) χρειάζεται μακροχρόνια παρακολούθηση από τον ειδικό.

Όλα τα παραπάνω οδηγούν στο συμπέρασμα ότι:

Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΛΗΨΗ.

Υπερλιπιδαιμίες - Καρδιαγγειακά νοσήματα

Η κατάλληλη ολιγοθερμιδική διαιτητική αγωγή στην αντιμετώπιση δυσλιπιδαιμικών παχυσάρκων ατόμων έχει πολύ καλά αποτελέσματα καθώς μειώνει τον δείκτη μάζας σώματος, τα επίπεδα της ολικής χοληστερόλης, τριγλυκεριδίων και LDL –χοληστερόλης, ενώ αυξάνει τα επίπεδα της ΗDL- χοληστερόλης βελτιώνοντας έτσι τον αθηρωματικό δείκτη.

Επίσης, μπορεί να αποτελέσει μόνιμη θεραπευτική αντιμετώπιση των δυσλιπιδαιμίων αντικαθιστώντας τη χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής.

Χαρακτηριστικά, αναφέρεται ότι η μείωση του σωματικού βάρους κατά 10 Kgr μειώνει την χοληστερόλη του αίματος κατά 10%.

Αναλυτικά:

Η υπερτριγλυκεριδαιμία μπορεί να προέλθει, σε συνδυασμό με την παχυσαρκία, από
την υπερβολική λήψη οινοπνεύματος και απλών σακχάρων. Η υπερχολιστεριναιμία χρειάζεται υποθερμιδική δίαιτα, ελάττωση της λήψης ζωικών λιπών, αύξηση των φυτικών λιπών και αύξηση των φυτικών ινών.

Στην υπέρταση έχουμε σημαντική βελτίωση με απλή μείωση του σωματικού βάρους του ατόμου και της πρόσληψης αλατιού και αλμυρών τροφίμων.